Jakie opakowania stosuje się w branży kosmetycznej?
Opakowania to jedna z ważnych, lecz nie zawsze należycie docenianych części wyrobu. Poza funkcją ochronną odgrywają również istotną rolę marketingową, skłaniając klienta do zakupu, pomagając w budowaniu świadomości marki czy przekazując informacje na tematy składu albo sposobu stosowania. Będą one szczególnie istotne, gdy chodzi o produkty kosmetyczne, gdzie poza właściwym działaniem liczy się cała otoczka reklamowa.
Co jest ważne w przypadku opakowań do kosmetyków?
Producenci kosmetyków wybierają rozmaite strategie marketingowe, różnie pozycjonując swoje wyroby, które mogą być kierowane zarówno do klientów szukających najniższej ceny, jak i tych zwracających uwagę na jakość, a także związany z konkretną marką prestiż. Stosowane opakowania muszą jednak zawsze pozwalać na łatwe odróżnienie od towarów sprzedawanych przez konkurencję, jak również korespondować z cechami ważnymi dla konkretnej marki. Często ich zadaniem jest sugerowanie, że nabywca ma do czynienia z produktem wyjątkowym i stworzonym wedle unikalnej procedury, a co najważniejsze skutecznym. Istotny okaże się więc atrakcyjny wygląd, zwracający uwagę potencjalnego nabywcy oraz stosowanie technologii podkreślających dobrą jakość i staranne wykonanie. Dla większości oferowanych preparatów istotne będzie też tworzenie wrażenia, że ich wartość jest wyższa niż w rzeczywistości przez upodabnianie do elementów wykorzystywanych w opakowaniach klasy premium.
Jakie rodzaje opakowań sprawdzają się w branży kosmetycznej?
Wyroby kosmetyczne są dostarczane klientom w opakowaniach, które pozwalają na łatwe konfekcjonowanie, zabezpieczenie zawartości oraz ułatwiają ich wykorzystywanie. Zwykle są to rozmaite słoiczki, buteleczki oraz flakony. Większość producentów decyduje się jednak na umieszczenie ich w dodatkowych pudełkach kartonowych, które pełnią zarówno funkcję ochronną, jak i stanowią kolejną ozdobę. Z reguły są to opakowania z kartonu albo litej tektury, która nierzadko jest upiększana przez jej kaszerowanie. Powszechnie stosowane są też różne procesy uszlachetniania – lakierowanie, foliowane i metalizowanie, a także sztancowanie zaklejanych folią okienek. Istotny jest fantazyjny kształt, wysoka trwałość i odporność na uszkodzenia podczas transportu oraz najlepsza jakość nadruków. Tam, gdzie liczy się również dobra ochrona zawartości np. przy pakowaniu perfum, korzysta się z opakowań z dodatkową wkładką unieruchamiającą produkt.
Szeroki wybór opakowań dla branży kosmetycznej można zamówić w firmie Media Gold. Oferuje ona pudełka dopasowane do każdych potrzeb oraz różne formy ich zdobienia od hot-stampingu po druk wypukły.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana