Artykuł sponsorowany

Jakie opakowania stosuje się w branży kosmetycznej?

Jakie opakowania stosuje się w branży kosmetycznej?

Opakowania to jedna z ważnych, lecz nie zawsze należycie docenianych części wyrobu. Poza funkcją ochronną odgrywają również istotną rolę marketingową, skłaniając klienta do zakupu, pomagając w budowaniu świadomości marki czy przekazując informacje na tematy składu albo sposobu stosowania. Będą one szczególnie istotne, gdy chodzi o produkty kosmetyczne, gdzie poza właściwym działaniem liczy się cała otoczka reklamowa.

Co jest ważne w przypadku opakowań do kosmetyków?

Producenci kosmetyków wybierają rozmaite strategie marketingowe, różnie pozycjonując swoje wyroby, które mogą być kierowane zarówno do klientów szukających najniższej ceny, jak i tych zwracających uwagę na jakość, a także związany z konkretną marką prestiż. Stosowane opakowania muszą jednak zawsze pozwalać na łatwe odróżnienie od towarów sprzedawanych przez konkurencję, jak również korespondować z cechami ważnymi dla konkretnej marki. Często ich zadaniem jest sugerowanie, że nabywca ma do czynienia z produktem wyjątkowym i stworzonym wedle unikalnej procedury, a co najważniejsze skutecznym. Istotny okaże się więc atrakcyjny wygląd, zwracający uwagę potencjalnego nabywcy oraz stosowanie technologii podkreślających dobrą jakość i staranne wykonanie. Dla większości oferowanych preparatów istotne będzie też tworzenie wrażenia, że ich wartość jest wyższa niż w rzeczywistości przez upodabnianie do elementów wykorzystywanych w opakowaniach klasy premium.

Jakie rodzaje opakowań sprawdzają się w branży kosmetycznej?

Wyroby kosmetyczne są dostarczane klientom w opakowaniach, które pozwalają na łatwe konfekcjonowanie, zabezpieczenie zawartości oraz ułatwiają ich wykorzystywanie. Zwykle są to rozmaite słoiczki, buteleczki oraz flakony. Większość producentów decyduje się jednak na umieszczenie ich w dodatkowych pudełkach kartonowych, które pełnią zarówno funkcję ochronną, jak i stanowią kolejną ozdobę. Z reguły są to opakowania z kartonu albo litej tektury, która nierzadko jest upiększana przez jej kaszerowanie. Powszechnie stosowane są też różne procesy uszlachetniania – lakierowanie, foliowane i metalizowanie, a także sztancowanie zaklejanych folią okienek. Istotny jest fantazyjny kształt, wysoka trwałość i odporność na uszkodzenia podczas transportu oraz najlepsza jakość nadruków. Tam, gdzie liczy się również dobra ochrona zawartości np. przy pakowaniu perfum, korzysta się z opakowań z dodatkową wkładką unieruchamiającą produkt.

Szeroki wybór opakowań dla branży kosmetycznej można zamówić w firmie Media Gold. Oferuje ona pudełka dopasowane do każdych potrzeb oraz różne formy ich zdobienia od hot-stampingu po druk wypukły.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.